Kinderfysiotherapie

Kinderen rennen, springen, klauteren en klimmen. Beweging is niet weg te denken uit het leven van een kind. Maar soms gaat het bewegen niet vanzelfsprekend. De ontwikkeling van de motoriek blijft achter, het bewegen is beperkt door een acute blessure of de motoriek is blijvend verstoord door een aandoening of aangeboren afwijking. De kinderfysiotherapeut kan dan een helpende hand bieden.

Kinderfysiotherapeuten zijn opgeleid in het beoordelen en behandelen van achterstand in de motorische ontwikkeling, aandoeningen die veel voorkomen bij kinderen of gewoon orthopedische klachten. Zij helpen kinderen van 0 tot 18 jaar.

Vergoeding
Kinderfysiotherapie valt voor kinderen tot 18 jaar onder de basisverzekering. Er worden 18 behandelingen per indicatie vergoed. Kinderfysiotherapie is toegankelijk zonder verwijzing van de huisarts, echter met verwijzing zal de anamnese en het onderzoek gerichter kunnen worden uitgevoerd. Voor behandeling van aandoeningen die voor een chronische machtiging in aanmerking komen, of voor behandeling aan huis, is wel een verwijzing van de (huis)arts nodig. Mocht u hierover vragen hebben, dan kunt u terecht bij onze kinderfysiotherapeut.

Kinderbekken therapie wordt alleen aangeboden op locatie Reeshof en Noord.
Op locatie Reeshof geeft onze kinderfysiotherapeute Lisette Hamerlinck yoga voor kinderen. Meer informatie hierover vind je op de pagina Kinderyoga Balasana.

Voor informatie kunt u kijken bij De Nederlandse Vereniging voor Kinderfysiotherapie (NVFK).